Main menu
Andrei Butnarasu - blog personalsickboxSindromul tehno-deficitar la varsta a treia

Sindromul tehno-deficitar la varsta a treia

Un Orange shop la amiaza. Intru constiincios sa-mi platesc factura. In naivitatea mea copilareasca ma asteptam sa fie o operatiune de rutina, efectuata in maxim 10 minute.

Doua cozi se intindeau in spatele fiecarui ghiseu. In fata ghiseelor cei doi angajati se bucurau de compania a doi pensionari. Fiecare pensionar era strategic repartizat la fiecare ghiseu pentru a se asigura ca enerveaza pe toata lumea, fara sa dea vreun semn ca s-ar da dusi de acolo in urmatoarele ore. Aleg ghiseul cu pensionarul cu dioptriile cele mai mici si astept (ne)nerabdator sa-mi vina randul.

Undeva fata mea, pensionarul adiacent randului unde asteptam isi exprima nemultumirile tipei de dincolo de ghiseu, fluturandu-i pe sub nas un telefon de maxim 30 de euro. Gurile rele ar fi spus ca emana o pronuntata halena alcoolica. Era atat de inclinat peste tejghea incat devenise aproape paralel cu aceasta:

–  Am abonament de 6 euro si mi-a venit factura de 7 euro, ce se intampla ?

–  Probabil ati consumat minutele incluse, puteti apela 415 oricand pentru a va putea monitoriza costul suplimentar. Raspunse angajata implorandu-ne din priviri sa fie smulsa din situatie. Daca as fi fost mai aproape de ea mi-ar fi scris “ajutor” pe chitanta. Pensionarul isi reincepu pledoaria:

–  Iar camera este foarte intunecata, pozele sunt extrem de opace si neclare.

–  Faceti o poza la ceva colorat, ar trebui sa iasa fara probleme.

–  Va fac dumneavoastra o poza domnisoara, sunteti foarte amabila.

–  Eu sunt amabila dar trebuie sa invatati sa il folositi, nu pot sa va arat cum functioneaza telefonul, v-am spus si ieri. Uitati- va cata lume e in spatele dumneavoastra.

– Sa-si vada de treaba lor, telefonul nu este de calitate, e o golanie, stiti doar sa pacaliti lumea.

Incepusem sa ma enervez, plictisit de butonat toate machetele expuse in Orange Shop. Incerc sa distrag pensionarul dinspre angajata in speranta ca incepe sa se certe cu mine, timp in care imi platesc factura si dispar din peisaj. Il intreb pe octogenar:

–  Dar dumneavoastra nu ati primit instructiuni in romana odata cu telefonul ? Ati avut curiozitatea sa le cititi ? Scoateti banii din buzunar fara sa va informati ?

–  Dumitale sa stai in banca ta! Imi spuse pensionarul nedezlipindu-si privirea de la angajata. O alta tipa din rand ma privea cu compasiune.Pensionarul continua:
–  Eu va inteleg domnisoara, dar l-am cumparat de aici si sunteti obligati sa-mi aratati cum functioneaza. Uitati, am numerele de doua ori in agenda

Angajata isi imagina ca era un brad pe varful unui munte, cu radacinile adanc infipte intre stanci. Cu un efort supraomenesc reusi sa arboreze un zambet sters.

– Le-ati luat la kilogram sa le bagati pe gat oamenilor! Glasui pensionarul si pleca nervos, intorcandu-i spatele angajatei.

Tratand situatia cu obiectivitate, pensionarul credea ca avea dreptate si actiona in consecinta. Nimeni nu are pretentii de la o persoana in etate sa fie la curent cu ultimele cuceriri ale tehnicii. In acelasi timp  poate  ar trebui ar trebui ca generatiile trecute sa faca un efort si sa isi alinieze nivelul de cunostiine la un minim standard contemporan. Orange a introdus pe piata un telefon destinat seniorilor. Are display monocolor si butoane supradimensionate. Poate ca referenzii operatorului de telefonie ar trebui sa-l recomande celor trecuti de prima tinerete. Cu siguranta ar fi o situatie win-win.

Nu am apucat sa-i fac o poza dar va puteti face o parere despre persoana in cauza urmarind video-ul de mai jos.

One thought on “Sindromul tehno-deficitar la varsta a treia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *