Main menu
Andrei Butnarasu - blog personalpamfletFenix BC30, una dintre cele mai bune lanterne pentru ciclism de pe piață

Fenix BC30, una dintre cele mai bune lanterne pentru ciclism de pe piață

PRIMUL CONTACT

Fenix BC30 este o lanternă de bicicletă solidă, prevăzută cu întrerupător pentru funcția  de flash, poziționat direct pe ghidon. Funcția de flash funcționează chiar și când farul este oprit și e extrem de utilă pentru situațiile periculoase din oraș, dar și pentru momentele în care traversezi rapid o porțiune scurtă și întunecată (ganguri, poduri, tuneluri, etc). BC30 funcționează cu doi acumulatori 18650, dar există și o versiune cu acumulator integrat numită BC30R.

DATE GENERALE

  • Model: BC30
  • Tip LED:  Dual beam 2x Cree XM-L2 (T6)
  • Tip baterie: 2 acumulatori 18650 ori 4 baterii CR123A
  • Flux luminos maxim: 1800 lumeni (Disponibil doar pe functia flash)
  • Lungimea fasciculului: 170 metri
  • Autonomie maxima: 1200 minute (depinde de temperatura exterioara, capacitatea si calitatea acumulatorilor folositi)
  • Niveluri de intensitate: 5 niveluri din care unul cu lumină intermitentă (nederanjant pentru ceilalți participanți la trafic)
  • Lungimea lanternei: 126.7 mm
  • Latimea lanternei: 50 mm
  • Inaltimea lanternei: 31.8 mm
  • Greutate: 161 grame
  • Comutator: Buton universal de operare (All-function Switch)
  • Material: Plastic de inalta calitate si aliaj de aluminiu
  • Impermeabilitate: IPX-6 (protectie impotriva stropirii excesive si a ploii)
  • Rezistenta la impact: 1 metru (modelele avute de mine au luat trânte mult mai intense)
  • Disponibil doar în varianta cu carcasă neagră.

Prima oară am intrat în contact cu BC30 acum trei ani, atunci când am văzut-o pe ghidonul unui prieten. La prima vedere mi-a părut inatractivă, dar imediat ce am descoperit butonul de flash m-am jucat ca un copil cu ADHD, enervându-i pe toți din jur. Acela a fost momentul în care am știut că o vreau.

Farul creează rapid dependență, folosindu-se de funcția de flash pentru acest lucru. Odată ce te-ai obișnuit cu ea nu mai mergi cu frica de-a nu fi observat în trafic, câteva blitz-uri și cel din fața ta va fi în pragul epilepsiei. Funcționează de minune cu cei care merg cu 5 la oră în fața ta pe mijlocul drumului, ori blochează pista sau calea de acces. E imposibil să te ignore, crede-mă. Ai grijă totuși să nu te ia valul și să te transformi într-un justițiar al străzii. Great power comes with great responsability.

O gasești și pe Amazon, dar ai șanse de-a primi o clonă ori de-a aștepta câteva săptămâni. Eu am preferat să le iau direct din magazin, la prețul de 445 ron bucata. Spun „să le iau” pentru că i-am luat una și prietenei care se chinuia cu faruri care mai mult orbeau decât iluminau. De când i l-am pasat nu mai are nicio problemă cu turele de seară, pe străzile pline de gropi, ori drumurile forestiere sau păduri. Pe treapta superioară transformă efectiv noaptea in zi. E un sentiment super mișto, de siguranță și forță.

Lanterna se livrează fără acumulatori și încărcător, deci va trebui să-i cumperi separat. Nu ar trebui sa coste mai mult de 300 de lei. Nu te zgarci pentru că performanțele vor fi pe măsură, deci fără acumulatori made in China. Plus că sunt și periculoși, nu doar ineficienți.


Pro Tip: Dacă-ți cumperi două seturi de acumulatori, poți folosi un set în timp ce celălalt se încarcă în rucsac, de la un power bank. Această opțiune este foarte practică pentru cei care practică cicloturismul pe distanțe lungi și nu au întotdeauna timp destul ori acces la o priză.


Odată ce acumulatorii se apropie de 15-10%, indicatorul de Power On se colorează din verde în roșu, iar accesul la fazele superioare este limitat. Practic fazele devin indisponibile până ce acumulatorul este golit complet. Odată declanșat ledul roșu, poți merge relaxat încă 4-8 ore, în funcție de acumulatori.

Inelul folosit pentru a scoate sertarul cu baterii se deformează destul de ușor și nu mai stă fixat de capac, motiv pentru care începe să zdrăngăne. Eu l-am scos de tot, prefer să rotesc manual butonul capacului. La început crezusem că se va deschide singur și-mi vor sări bateriile. Uite că n-a fost așa.

PRO și CONTRA

PRO

  • Durata de funcționare foarte lungă (folosind acumulatori de calitate).
  • Calitatea produsului și gradul de satisfacție în utilizare
  • Butonul de flash ultra-mega-util
  • Power management-ul excelent. Lumina e la fel de puternica indiferent de indicele de încărcare al acumulatorilor, nicio asemnănare între 90% și 15%. Farul consumă bateria într-un mod foarte eficient, fără pâlâieli sau diferențe de putere.

CONTRA

  • Inelul metalic ușor deformabil care odată strâmbat nu va mai sta fix și va zdrăngăni
  • Suportul din plastic pe care farul culiseaza. În cazul unei căzături sănătoase acesta este designuit să cedeze, pentru a nu rupe montura de pe far. Problema e că va trebui să aștepti destul de mult până ce-ți va ajunge un înlocuitor.
    Va trebui dat jos de fiecare dată
  • Prețul

CONCLUZIE

Dacă nu te zgârcești pe moment vei avea un far formidabil de care te vei bucura (la propriu) mulți ani de acum înainte. O alegere aproape naturală pentru cei care se avântâ des prin trafic și vor să-și apere pielea.

Disponibil pe AdventureLight, unic importator și distribuitor Fenix în România. Acest post NU este sponsorizat! #pebaniimei

4 thoughts on “Fenix BC30, una dintre cele mai bune lanterne pentru ciclism de pe piață

  1. LEI. moneda nationala este : LEUL. UN LEU, DOI LEI.
    ron nu exista. A fost o notare valabila 6 luni dupa denominare, pentru a putea face deosebirea intre valoarea veche si cea denominata. Nu mai folosi aberant, la peste zece ani de la denominare o denumire expirata. Esti on de informatie, “creator de continut”, cum va place sa va autointitulati mai nou cei care varsati si/sau rostogoliti informatii mai mult sau mai putin precise pe oceanul virtual. Fiti mai curati in exprimare, sunt pline marile lumii de gunoaie, iar internetul nu este exceptat.

    1. Adrian,
      Ar fi fost o informație mult mai binevenită dacă nu ar fi fost livrată în hard terms. Oricum, am s-o rețin. Creator de conținut sunt de peste zece ani. „Vă place”, „fiți mai”. Te invit să faci conținut în modul dorit de tine pe timpul și pe banii tăi. Eu folosind aceste resurse, îl fac după cum consider. Dacă nu rezonezi cu conținutul meu, nu-l accesa.

      Numai bine,
      Andrei

  2. O observatie la ProTip:
    -Decat un PowerBank in rucsac, mai bine al doilea rand de acumulatori deja incarcati de acasa… nu economisesti nimic folosind device-ul ala, mai degraba pierzi. Prima data pierzi putere la incarcarea acumulatorilor din interiorul lui si mai pierzi o data la transferul de curent din PB in acumulatorii tai pe care ai si sansa sa nu-i incarci la capacitate maxima daca PB-ul nu e destul de mare.
    -Mai mult, daca-l duci in spate si pe el, practic (cel putin) dublezi greutatea pe care o cari, decat in cazul ai doar o pereche de acumulatori deja incarcati…
    -Si evident, cost suplimentar.

  3. Era un tip in fata mea si a dat flash unui grup care megea pe contrasens. S-a luminat strada. Sunt optiuni destule dar nu mai gasesti functia de blitz pe nicaieri.

Leave a Reply to trendufacebrendu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *