Main menu
Andrei Butnarasu - blog personallocatii iasiCum sa NU te promovezi pe Facebook (P)

Cum sa NU te promovezi pe Facebook (P)

tapet lavabil butanarski.ro silverdecor

Toate brandurile au dat navala in online. De la biserici (da, biserici) pana la ateliere care produc prelate de camion, toata lumea incearca sa se promoveze pe retelele de socializare. Din pacate majoritatea o fac orbeste, fara a-si insusi niste minime cunostiinte, fapt care nu face decat sa atraga antipatia potentialiilor clienti. Nu cunosc pe nimeni care ar alege un brand doar pentru ca este spamat pe Facebook de acesta. Dimpotriva.

In goana orbeasca dupa promovare nu se mai tine cont de nimic: bunul simt si decenta sunt niste concepte fantasmagorice uitate de mult de romani. Onlineul nu face exceptie.

Adaugarea in grupuri
Una din metodele de “promovare” este crearea unui grup si adaugarea userilor nevinovati. Odata adaugati in grup, un suvoi de publicitate se va abate asupra sarmanilor utilizatori, utilizatori care si-au facut cont pe Facebook pentru a-si lua doza zilnica de poze cu pisici si pentru a improsca cu citate din Cioran, in conditiile in care nici ei nu sunt siguri la ce echipa a jucat.

Datul tagurilor in poze
O alta modalitate indragita de spammerii dornici de promovare este datul tagurilor in poze care nu au nici o legatura cu utilizatorii. Cum se face asta? Se ia una imagine cu un aspirator sau cu un aparat de taiat iarba si se da tag tuturor utilizatorilor. Prietenii tai vor vedea o poza de-a ta in care nu apare decat un aparat de taiat iarba. Sa speram ca producatorii de lapte nu vor pune o poza cu o vacuta. Se poate interpreta.

Concursuri cu premii fictive.
Aceasta practica merge de minune in cazul utilizatorilor care sunt inzestrati cu o doza uriasa de naivitate. Acestia sunt indemnati sa dea like unei pagini pentru a castiga un iPhone5, un Samsung Galaxy S3 sau un set de vibratoare aurite din secolul XIX. Odata acumulat un numar considerabil de like-uri pagina isi va schimba numele si va fi vanduta impreuna cu datele personale ale celor care au dat like. Inutil de mentionat ca e o inselatorie si ca oamenii aia nu vor primi nici macar o ceapa supusa in mod constant unor tratamente termice… degerata.

Creearea unor evenimente fictive
Spammerii fac orice pentru a-ti capta atentia. Creearea unor eventuri fictive este inca un mod de-a atrage atentia asupra paginii. Eventurile pot avea nume de genul “Creeare pagini web cu 5 euro”
sau “Castiga un voucher de 50 lei”

Punerea de imagini sau mesaje promotionale pe wall.
Am lasat la urma aceasta practica. Personal o consider cea mai josnica si enervanta. Wall-ul e un loc intim. Nu se cade sa-i balacaresti omului templul sau virtual cu linkuri spre scoli de dresaj sau chiloti handmade. E ca si cum cineva ti-ar unge cu rahat usa si s-ar mira ca te superi. Recomand un calduros report as spam.

Una dintre companiile care au realizat importanta promovarii oneste este Silver Decor, solutii complete pentru amenajari interioare si exterioare pentru resedinte private cat si pentru spatii publice – hoteluri, restaurante, cluburi, cafenele, importator de tapet si parchet stratificat.

Daca vrei reclama pe Facebook plateste! Nu pune la incercare nervii utilizatorilor. Romanul e ciudos si razbunator.

4 thoughts on “Cum sa NU te promovezi pe Facebook (P)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *